Zapraszamy do kontaktu
  Chętnie opowiemy więcej

  84 664 11 57
 

 

Asiston B2B

Asiston B2B to platforma wspomagająca obsługę hurtowej sprzedaży internetowej, co pozwala na synchronizację w czasie rzeczywistym danych dotyczących:

  • Produktów wraz z ich opisem, zdjęciem i parametrami,
  • Dostępności towarów w magazynach (obsługa kilku magazynów równocześnie),
  • Kontrahentów i przypisanej do nich polityki cenowej i rabatowej oraz rozrachunków (salda, możliwość pobrania e-faktur),
  • Zamówień złożonych w systemie i statusu ich realizacji 

 

  • Nasze doświadczenie 

Od lat realizujemy zróżnicowane zadania dla firm z różnych sektorów rynku. Każdy projekt pozwalał nam coraz lepiej poznawać specyfikę klientów – ich możliwości i potrzeby. Dzięki tej wiedzy, mogliśmy przygotować rozwiązanie dopasowane do ich oczekiwań – jednocześnie kompleksowe i elastyczne.

  • Wsparcie

Asiston B2B to nowoczesna aplikacja ułatwiająca obsługę hurtowej sprzedaży internetowej oraz pozwalająca na pełną integrację z popularnymi programami sprzedażowymi i księgowymi. Umożliwia sprawny przepływ danych i dokumentów, zarówno wewnątrz organizacji, jak i między niezależnymi podmiotami. A nie od dziś wiadomo, że czas i szybkość działania odgrywa ogromną rolę we współczesnym biznesie.

  • Funkcjonalność

Nasze oprogramowanie posiada w standardzie wszystkie funkcjonalności aplikacji dostępnych na rynku – takie jak chociażby prezentacja oferty, nadzór nad stanami magazynowymi, obsługa zamówień i reklamacji, weryfikacja statusu zleceń, integracja z płatnościami online czy elektroniczny obieg dokumentów. Z największą troską projektowaliśmy każdy mechanizm i każde narzędzie, dbając aby były proste i intuicyjne w obsłudze. Wiemy jak ważne dla naszych klientów są wygodne i szybkie rozwiązania. Jesteśmy zdania, że technologia powinna wspierać, a nie utrudniać codzienną pracę.

  • Wyjątkowość

Prawdziwa siła Asiston B2B leży jednak w unikatowych, dedykowanych rozwiązaniach, modułach i mechanizmach, które czynią z niego potężny system, usprawniający realizację nawet najbardziej wymagających zadań.

  • Mobilność

Wszystkie funkcjonalności systemu są także dostępne z poziomu dedykowanej aplikacji mobilnej. Asiston B2B pozwala zachować pełną kontrolę realizacji zadań, bez względu na czas i miejsce, umożliwiając błyskawiczną reakcję na potrzeby klientów.  

  • Modułowość

Platforma  wyposażona jest w zestaw modułów pozwalających na integrację systemów informatycznych współpracujących ze sobą podmiotów gospodarczych. Ułatwia to swobodny przepływ informacji i efektywniejszą współpracę pomiędzy nimi. Platforma umożliwia stworzenie interfejsu użytkownika, który przypomina zwykły sklep internetowy, co przyczynia się do nawiązywania współpracy z nowymi kontrahentami.

 

OPIS MODUŁÓW

  • Komunikacja - szybka i bezproblemowa komunikacja to podstawa sprawnie działającej instytucji. Wymiana informacji, pozwala zwiększyć efektywność realizowanych zadań, a w konsekwencji satysfakcję klientów.
  • Live Chat – korzystanie z komunikatorów w codziennym życiu jest obecnie czymś naturalnym i oczywistym. To wygodne, szybkie i efektywne rozwiązanie, a właśnie takie są w dzisiejszych czasach poszukiwane. Wbudowany w naszą aplikację Live Chat, pozwala na stały kontakt zarówno między pracownikami i kierownikami, jak i z klientami czy kontrahentami. Możliwość zadawania szybkich pytań i otrzymywania odpowiedzi, pozwala pozostawać w stałym kontakcie i na bieżąco wymieniać się informacjami.
  • Newsletter – jest kolejnym rozwiązaniem pozwalającym na szybką i wygodną komunikację. Za jego pomocą można regularnie informować użytkowników o zmianach w ofercie, promocjach czy innych ważnych wydarzeniach w firmie. Proste w obsłudze narzędzia sprawiają, że przygotowanie profesjonalnych wiadomości, dobór odpowiednich treści, zdjęć czy elementów oferty oraz wysłanie ich do wybranych osób, jest niezwykle intuicyjne.
  • System powiadomień – pozwala skrócić czas reakcji na zachodzące w obrębie aplikacji wydarzenia. Jeśli pojawi się na przykład nowe zapytanie ofertowe, faktura, dokument, jeśli zamówienie zostanie przygotowane, każdy upoważniony pracownik zostanie o tym natychmiast poinformowany. Dzięki temu będzie mógł przejść do realizacji kolejnych zadań bez zbędnej zwłoki.


 

  • Obsługa Klienta - współczesny rynek to podejmowanie nieustannych prób pozyskania i utrzymania klientów. To ciągła rywalizacja z konkurencją o ich względy. Dlatego narzędzia pozwalające usprawnić współpracę i obsługę są niezwykle cenne.
  • Obsługa techniczna to moduł pozwalający firmie gromadzić i udostępniać specjalistyczne informacje swojemu otoczeniu – pracownikom, kontrahentom, klientom. To przede wszystkim baza wiedzy i eksperckie FAQ, pomagające im rozwiązywać samodzielnie najprostsze problemy i wyjaśniać niejasności. Moduł wyposażony jest także w narzędzia umożliwiające prowadzenie doraźnych konsultacji z ekspertem czy składanie reklamacji.
  • Reklamacjemoduł reklamacyjny to powszechne narzędzie w systemach B2B. Jednak rozwiązanie zastosowane przez Asiston, pozwala znacznie usprawnić, uporządkować i przyspieszyć całą procedurę, dbając tym samym o satysfakcję klienta i wygodę pracy. Każdy produkt zamawiany przez aplikację otrzymuje własny numer kontrolny oraz datę sprzedaży. Pozostają one w systemie przez cały czas, dzięki czemu w przypadku reklamacji możliwa jest jego szybka identyfikacja, automatyczne przyjęcie zgłoszenia i rozesłanie powiadomień do zaangażowanych osób. Na koncie użytkownika, znaleźć można informacje o pozostałym czasie gwarancji zakupionych produktów oraz aktualnych statusach reklamacji. System pozwala także na wypełnianie zgłoszeń przez pracowników firmy w imieniu klientów. To szczególnie przydatne np. w sytuacjach, kiedy ktoś zgłasza problem osobiście lub podczas spotkania handlowego. Tak dodane reklamacje pojawią się automatycznie w systemie i przypisywane są do konta klienta.


 

  • Obsługa zamówień - dynamicznie działająca i rozwijająca się konkurencja wymusza wypracowanie efektywnych procedur handlowych. Dzięki nim firmy są w stanie realizować swoje cele biznesowe, pozyskiwać nowych klientów i przygotowywać konkurencyjne oferty.
  • Zapytania ofertowemoduł ten działa na dwóch płaszczyznach, oferując zarówno klientom jak i samej firmie efektywne wsparcie. Klienci mają do dyspozycji przejrzyste i wygodne w obsłudze formularze, do których mogą dodawać produkty z aktualnie dostępnej oferty. W razie potrzeby mogą także uzupełnić zapytanie o towary spoza niej a cały dokument wysłać od razu do odpowiednich osób. Z kolei firma dysponuje elastycznymi narzędziami, pomagającymi pracownikom w szybki sposób przygotować kompleksowe i dedykowane oferty. Każdemu produktowi lub grupie produktów mogą po prostu nadać indywidualne ceny. Jednak dysponują również możliwością wysłania fragmentów oferty do wybranych podwykonawców, którzy umieszczają na niej własne ceny. Z pośród zgromadzonych danych, można wybrać najkorzystniejsze kwoty, przerzucić je do finalnej oferty oraz doliczyć stosowną marżę. Tak przygotowany dokument można eksportować do programu Subiekt i wysłać do klienta.
  • Rabatymoduł naliczania rabatów daje użytkownikom pełną swobodę i możliwość realizowania nawet najbardziej złożonych strategii cenowych. Zaawansowane mechanizmy umożliwiają indywidualne określanie wysokości rabatów na konkretne produkty, grupy produktów lub całe zamówienia, dla wybranych klientów, jednorazowo lub długofalowo. Jednocześnie każda obniżka jest ewidencjonowana w systemie, dając możliwość stałego podglądu historii działań.
  • Moduł inwestycjiklienci firmy korzystającej z aplikacji Asiston B2B mogą stworzyć profil tzw. inwestycji, obejmującej wszystkie dokonane zakupy i prezentującej zestawienie poniesionych kosztów. System automatycznie i na bieżąco aktualizuje informacje wraz z pojawiającymi wydatkami. Co więcej, nawet zakupy dokonywane poza aplikacją, są uwzględniane w profilu inwestycji. Wystarczy umieścić na zamówieniu lub fakturze odpowiedni kod, wprowadzić do systemu sprzedażowego klienta, a system sam go rozpozna i połączy z odpowiednim profilem użytkownika. W ten sposób klienci mają stały podgląd wydatków, historii zamówień oraz czytelnych zestawień danych. Dzięki temu mogą lepiej określić swoje potrzeby i planować przyszłe zakupy.
  • System doboru podwykonawcówto niezwykle wygodna i pomocna funkcja, która ułatwia wybór podwykonawców dla poszczególnych zamówień czy zadań. Firmy realizują działania z licznymi podmiotami – kooperacja układa się lepiej lub gorzej, pojawiają się nowi kontrahenci, zachodzą zmiany. Z czasem liczba podwykonawców rośnie i ciężko spamiętać wszystkie szczegóły dotychczasowych relacji. Od tego jest aplikacja Asiston B2B. Opracowany przez nas mechanizm pozwala nie tylko monitorować przebieg dotychczasowej współpracy ale i podpowiada użytkownikowi dobór odpowiednich podwykonawców na podstawie częstotliwości współpracy, a także w oparciu o wystawione im w systemie oceny. Dzięki naszej aplikacji decyzje handlowe można podejmować o wiele szybciej i pewniej.


 

  • Zarządzanie -  w dzisiejszych czasach wysoka złożoność biznesowych powiązań oraz specjalizacja realizowanych projektów, wymaga wsparcia zaawansowanego oprogramowania. Pomaga w codziennych zadaniach i zwiększa efektywność pracy. Asiston B2B jest jedną z najbardziej kompleksowych i elastycznych aplikacji biznesowych dostępnych na rynku.
  • Zarządzanie oddziałami – sprawne zarządzanie oddziałami lub magazynami firmy może być uciążliwe, zwłaszcza kiedy są rozproszone na dużym obszarze. Rozwiązanie tego problemu stało się dla nas jedną z najważniejszych kwestii podczas projektowania systemu. W efekcie wyposażyliśmy go w wygodne narzędzia ułatwiające koordynację pracy oddalonych od siebie jednostek. Za jego pomocą można szybko zweryfikować stany magazynowe, efektywność sprzedaży, historię zamówień, plany zakupami a nawet wyznaczyć indywidualnie premie sprzedażowe dla konkretnych działów i oddziałów firmy.
  • Integracja systemów sprzedażowych – Asiston B2B pozwala na pełne połączenie z popularnymi programami sprzedażowymi. Dzięki niemu, możliwe jest automatyczne synchronizowanie danych pochodzących z zewnętrznych systemów już na poziomie samej aplikacji. Odbywa się to bez udziału programistycznego, co oznacza, że jest szybkie i komfortowe dla użytkowników. Co więcej, integrowane są nie tylko bazy danych, ale następuje dwustronna wymiana informacji między programami – nawet z uwzględnieniem specjalnych znaczników takich jak flagi czy markery.
  • Automatyczne dodawanie cennikówwiele firm w swoich działaniach handlowych wykorzystuje cenniki handlowe, przygotowane w arkuszach kalkulacyjnych. Jednak przenoszenie danych do systemu B2B może być bardzo czasochłonne. Nasza aplikacja upraszcza cały proces i pozwala na jego automatyzację. Wystarczy oznaczyć odpowiednio pola i kolumny w cenniku, wybrać interesujący nas dokument, a wszystkie dane zostaną poprawne zapisane w systemie i dopasowane do odpowiednich pól w elektronicznym formularzu.
  • Moduł logistyczny jest nieocenioną pomocą dla każdej firmy posiadającej flotę pojazdów. Wiadomo, jak problematyczne może być sprawne zarządzanie transportem, tak aby zwiększać efektywność a obniżać koszty działania. Opracowane przez nas intuicyjne i proste w obsłudze narzędzia pozwalają w szybki sposób przypisywać kierowców i pojazdy do wybranych tras i zleceń oraz na bieżąco kontrolować ich wykorzystanie. Ponadto wyposażyliśmy naszą aplikację w system powiadomień, informujących o zbliżających się terminach przeglądu technicznego, ważności dokumentów, upływających gwarancjach czy ubezpieczeniu. Dzięki Asiston B2B te istotne kwestie nie umknął uwadze pracowników i nie przysporzą problemów firmie.
  • Statystyki i raportowanie – naturalną konsekwencją prowadzenia sprzedaży jest przygotowywanie okresowych raportów, które pomagają podejmować właściwe decyzje biznesowe. Jednak gromadzenie danych i przygotowywanie zestawień może być bardzo czasochłonne. Dzięki naszej aplikacji ten problem znika. Wszystkie informacje gromadzone są na bieżąco w systemie, a zaawansowane narzędzia pozwalają przygotowywać dowolne zestawienia danych za różne okresy, automatycznie generować raporty i wysyłać je drogą mailową do wybranych osób.

FUNKCJONALNOŚCI

  • Łatwy i szybki dostęp do zrealizowania procesu zakupu,
  • Intuicyjna obsługa zarówno dla kupującego jak i dla administratora systemu,
  • Dopasowanie systemu do potrzeb klienta i specyfiki oferowanego przez niego produktu,
  • Nielimitowana ilość kategorii i produktów obsługiwanych przez system,
  • Konta użytkowników z pełną historią zamówień,
  • Moduł handlowca umożliwiający składanie zamówień w imieniu klienta,
  • Zarządzanie kontaktami z klientem (CRM),
  • Zarządzanie obiegiem dokumentów księgowych,
  • Zarządzanie sprzedażą i gospodarką magazynową,
  • Bezpieczeństwo systemu i przechowywanych w nim danych, pełna zgodność z zapisami GIODO,
  • Możliwość integracji z systemami płatności on-line oraz systemami funkcjonującymi po stronie kontrahenta,
  • Możliwość ciągłego rozwoju systemu oraz wdrażania modułów dodatkowych,
  • Możliwość wdrożenia indywidualnego wyglądu graficznego w interfejsie zakupowym.


KORZYŚCI

  • Kontrola i monitoring przebiegu każdego procesu zakupowego (precyzyjne śledzenie działalności zaopatrzeniowej, rejestracja każdej transakcji, proces elektronicznego obiegu dokumentów związanych z transakcją, umożliwia wymuszenie akceptacji zakupów przez pracowników szczebla kierowniczego).
  • Wspomaganie procesu budżetowania i planowania zakupów (lepsza identyfikacja potrzeb, planowanie ich w czasie oraz stosowanie dynamicznych mechanizmów cenowych przy zakupie, usystematyzowane wzorce zakupów umożliwiają precyzyjnie planować wydatki).
  • Usprawnione raportowanie (możliwości dokonywania analiz i raportowania, monitorowanie przebiegu współpracy z dostawcami i kontrahentami oraz realizacji kontraktów długoterminowych, zwiększenie efektywności firmy oraz redukcja występujących zagrożeń).
  • Standaryzacja procesów i asortymentu (prowadzenie zakupów w sposób powtarzalny i według tych samych reguł).